(17) 2210 069
Poniedziałek 8.30 – 16.30, Wtorek – Piątek 7.30 – 15.30

Czas przejścia: około 6,5 godz.

Ze skrzyżowania szlaków skręcamy w prawo, jeżeli podążamy od strony G. Chełm (od strony Dębicy w lewo). Schodzimy z góry drogą leśną (znaki na drzewach), która wyprowadza nas z lasu i prowadzi między domami przez pola (droga utwardzona). Docieramy do skrzyżowania. Tam skręcamy w lewo, kierując się na widoczne zabudowania. Idąc tą drogą, skręcamy następnie w prawo i w lewo wykonując zygzak (znak na słupie elektrycznym). Dochodzimy do zabudowań, gdzie znak szlaku jest umieszczony na filarze stodoły (55 in.). Skręcamy w prawo i schodzimy w dolinkę. Następnie skręcamy w lewo, podążając wzdłuż strumyka, wychodzimy na drogę utwardzoną.

Po 1,5 godz. wędrówki znajdujemy się na drodze obok cmentarza w Brzezinach. Skręcamy w stronę widocznego kościoła. Obok niego skręcamy w prawo, mijamy szkołę, a następnie kierując się w lewo podążamy prosto około 1,5 km (wzdłuż strumyka). Wychodzimy na szosę asfaltową, na której zawracamy w prawo (cofamy się), a następnie skręcamy w lewo na utwardzoną drogę. Prowadzi nas obok strumyka do skrzyżowania, na którym stoi krzyż, skręcamy w prawo. Mijamy stary dworek. Maszerujemy drogą asfaltową do następnego skrzyżowania, na którym stoi krzyż (35 min.) i dalej prosto w kierunku widocznego lasu. Za nim docieramy do drewnianej kapliczki. Skręcamy w prawo pod górę. Tam, idąc między domami, znów znajdujemy się na skrzyżowaniu. Skręcamy w lewo na drogę asfaltową (z prawej strony w oddali, widzimy lipy i kapliczkę murowaną). Szosą schodzimy w dół, aż z lewej strony zobaczymy tabliczkę kierującą nas do figury Chrystusa Króla. Dochodzimy do niej drogą asfaltową (35 min.). Ścieżką schodzimy w dół zgodnie z wytyczoną drogą krzyżową, kierując się krzyżami. Idziemy wzdłuż strumyka. Przechodzimy kładką przez potok i maszerujemy dalej do ostatniego krzyża. Skręcamy w lewo do drogi asfaltowej. Na szosie skręcamy w prawo, mijamy kościół, cmentarz, plac, na którym stał dawniej dworek. Po 1,5 godz. marszu z Brzezin znajdujemy się przy pierwszym przystanku PKS w Małej.

Idąc szosą w kierunku Niedźwiady, za przystankiem autobusowym w Małej mijamy przydrożny krzyż, za którym zbaczamy w prawo na wąską asfaltową drogę (znak na słupie elektrycznym). Przechodzimy przez mostek i podążamy wzdłuż strumyka. Za zabudowaniami skręcamy w lewo na ścieżkę prowadzącą nas między łąkami a potokiem oraz przez kładkę do szosy Wielopole – Ropczyce. Idziemy szosą w lewo w kierunku Łączek Kucharskich. Po drodze, obok przystanku autobusowego Broniszów, skręcamy w prawo do widocznego zagajnika, w przeszłości parku dworskiego w Broniszowie (około 1 godzina 15 min. od przystanku autobusowego w Małej).

Powracamy do szosy.

Po około 1 km wędrowania, za znakiem miejscowości Łączki Kucharskie, skręcamy między zabudowania w prawo w wybetonowaną drogę (znaki zielone).

Wychodzimy na wzgórze, gdzie obok gospodarstwa rolnego docieramy do szerokiej utwardzonej drogi. Dalej wędrujemy prosto szosą asfaltową między zabudowaniami. Za nimi, a przed Park podworski w Broniszowie kapliczką, skręcamy w lewo i idziemy na wzgórze do następnego skrzyżowania. Tam podążamy kilka metrów w kierunku widocznego budynku (w prawo), potem w lewo przez las. Przechodzimy przez strumyk i wychodzimy na drogę utwardzoną. Skręcamy w prawo. Droga wiedzie nas wzdłuż potoku, a następnie wykonuje łuk, wznosząc się pod górę do Porąb Chechelskich. Wchodzimy w las (około 50 min od przystanku autobusowego w Broniszowie), w którym po około 300 m zbaczamy w lewo na ścieżkę (znaki zielone). Przechodzimy przez szosę i brzegiem lasu docieramy do drogi polnej. Skręcamy w prawo w kierunku widocznej kępy drzew. Idziemy obok nich w stronę lasu. Wędrujemy brzegiem nieużytków, potem brzegiem zdziczałego sadu, a następnie skręcamy w lewo w leśną ścieżkę. Przechodzimy przez potok. Podążamy ścieżką wzdłuż niego lewym zboczem. Przeskakujemy strugę płynącą do potoku. Wychodzimy z gąszczu na łąkę, z której idziemy w kierunku drogi wiodącej skrajem lasu. Prowadzi nas do szosy asfaltowej w Granicach Chechelskich. Tam skręcamy w prawo i po kilku metrach przed sklepem (około 50 min od wejścia w las w Porębach Chechelskich) ponownie kierujemy się w lewo na drogę polną. Idziemy między polami, a potem ścieżką w lesie. Przechodzimy przez potok i znów wychodzimy na drogę polną, którą schodzimy obok żydowskiego cmentarza na ulicę Polną w Ropczycach. Podążamy ul. 3 Maja, przechodzimy przez most na Wielopolce, a dalej ul. Kościuszki i ul. Zieloną docieramy do przystanku autobusowego (około 40 min. od szosy w Granicach Chechelskich).